Inimühiskonna eksistentsi põhiolemuste üle on pead vaevatud aastasadu, kui mitte tuhandeid. Üks empiiriliselt tõestatud fakt aga ütleb, et üks suurimatest põhjustest miks me elame ja oleme ning kuidas areneme, on olla soov tunnustatud. Näida ja olla keegi, saada tunnustust ja kiitust, olla hinnatud.
Inimene on ajast aega näinud kõvasti vaeva oma mainekujunduse, oma kuvandi kallal. Meile läheb väga korda see, mida teised minust arvavad, kuidas ja kellena nad mind näevad – lühidalt meie üks igapäevaseid sisemisi aruteluteemasid on: “kes ma selline olen”?
Selleks me areneme, õpime, näeme kõvasti vaeva oma kuvandi loomisega – teisisõnu me loome ja disainime end, muutes ennast omamoodi tooteks, inimbrändiks.
Kui küsida inimestelt tänavalt, mis ühendab Edgar Savisaart, Justin Bieberit, Christiano Ronaldot, Arvo Pärti, Tom Cruise’i, Barack Obamat ja paljusid-paljusid teisi inimesi?
Nad on tuntud, just! Väga suur hulk inimesi teab ja tunneb neid, ilma et oleks mõndagi neist oma silmaga tegelikult näinud. Need on inimesed, keda me võime nimetada “inimbrändideks”. See võib kõlada äärmiselt kummaliselt, isegi võõrastavalt, kuid tegelikkuses töötavad väga paljud inimesed sihikindlalt selle nimel, et muuta oma nimi ja oma olemus kaubamärgiks. Ükskõik – kas selleks, et paremini müüa endaga seotud oskusi, teadmisi, annet või lihtsalt ilu! Inimene kui bränd – see on suur isiksus, me imetleme neid, soovime nendega samastuda, soovime nende moodi välja näha.
Ka paljudel meist võib tekkida vajadus oma nimi mingil hetkel tuntuks teha. Soovides olla edukas, ei piisa kahjuks vaid headest oskustest ja suurepärastest teadmistest – meid on vaja panna märkama. Märkama nende poolt, kes meie teenuseid ostavad ja kes meid sooviksid palgata. Veelgi enam – tõeline inimbränd müübki oma nime! Selle taga on kindlasti sisu, pikk ja tõsine töö enda kallal, kuid nii, nagu asjade maailmas ei piisa lihtsalt heast tootest, jääb ka inimestevahelises karmis konkurentsis silma see, kelle nimi tõuseb esile, keda teatakse, keda tuntakse!
Tööjõuturul käib samasugune müümine, nagu toodete ja teenuste turul. Ettevõtted ostavad töötajaid ja töötajad müüvad end. Töötaja eesmärk on teha oma toode, ehk oma isiklik mina selliseks, et see on ostjale ehk ettevõttele või organisatsioonile vajalik. See peab neile kasu tooma, vaid siis vajavad nad Sind ja Sinu oskusi.
Maailmas on tuhandeid ettevõtteid, kes toodavad miljoneid eri tooteid. Neid on lihtne kopeerida, kuid ei saa kopeerida inimest, tema sisemist karismat, tema oskusi ja teadmisi. See on inimese suurim vara ja seda tuleb samuti müüa!
Iseenese brändi loomine on tegelikult eneseturundus, mis tähendab oma kuvandi reklaamimist. Kuvandiks pole niivõrd teie ise, kui inimeste ettekujutust teist.
Isiklik kuvand võib olla positiivne, aga ka negatiivne… See, milliseks me oma kuvandit soovime muuta, sõltub ikkagi eelkõige meist endist.
Inimesed, kes teadlikult loovad oma “brändi”, juhinduvad tihti lihtsatest aga mõjusatest eesmärkidest:
☻ Jäta universumisse oma jälg!
☻ Loo omale visioon!
☻ Väldi muutumist halliks massiks!
☻ Loo omale isiklik kaubamärk!
Kas kas Sina sooviksid olla üks nendest, keda teatakse ja tuntakse juba tema nime järgi! Kui jah, siis saan ka Sulle anda soovitusi, kuidas muuta end väljapaistvamaks isiksuseks, kuidas erineda, kuidas silma paista. Ja seda ikka positiivses võtmes.
Aga võib-olla tahad just Sina olla eriline isiksus? Tahad eristuda massist, olla midagi enamat, kui lihtsalt “harju keskmine”! Selleks, et isikliku kuvandiga tegeleda, ei pea igaüks meist olema kuulsus või pühendama end lihtsalt tuntuks saamisele!
Olen loonud koolituse inimbrändi teemal ja selle koolituse alapunktid on:
☻ mis on inimese, kui brändi tunnused?
☻ milleks üldse isikuturundus?
☻ millist kasu saaksin mida iseendale teadliku kuvandi loomisest?
☻ kuidas ennast analüüsida, kes ma olen täna?
☻ mida peaksin endas muutma, millele tähelepanu pöörama ehitamaks üles oma isiklikku brändi?
☻ kuidas luua endast paremat mina?
☻ kuidas end paremini müüa?
Koolitust on võimalik tellida kolmes eri variandis:
MOTIVEERIV LOENG: orienteeruvalt 1,5-2 tundi ja see sobib nii laiemale sihtgrupile (kliendipäev, töötajate motivatsiooniüritus, õpilastele loeng…) kui ka personaalseks kohtumiseks oma isiksuse analüüsiks ja oma arengu sihikindlamaks muutmise õppimiseks. Maksumus 450.- + km
PIKEM DISKUSSIOONE LOOV KOOLITUS: pikkusega kuni 4 tundi. Sobib eraldiseisvaks koolituseks või blokiks muude koolituste/esinemiste sekka, aga miks ka mitte sisekoolituseks või motivatsiooni loomiseks. Maksumus 600.- + km
TERVE PÄEVA KOOLITUS: mõeldud eraldiseisvaks ettevõte sisekoolituseks või tellimuskoolitusena. Maksumus alates 1000.- + km
Olen aastate jooksul teinud lühikesi ja pikemaid ettekandeid noortele koolides ja ülikoolides, käinud esinemas väga erinevatele seltskondadele, ettevõtete organisatsioonidele. Paljugi, mis sellel koolitusel välja koorub, on kuulajatele üllatav, mõnikord ka ärritav, kuid külmaks ei jäta see teema kunagi, sest oma olemuselt on pea iga inimene piisavalt edev, et soovida enda märkamist ning sellega kaasas käivat kiitust.
TAGASISIDE LOENGU KOHTA:
☻ Inimene kui bränd” koolitus oli tabav, arusaadav, humoorikas ja andis palju uusi mōtteid. Julgustki teha seda, mida olen ammu tahtnud, aga veel pole söandanud. Mis kõnetas kõige rohkem, oli see kui hästi Kristo iseennast tunneb ja vabalt ennast julgeb väljendada.
Muigama ajas tähelepanek, et esmakohtumisel võib jääda Kristost kinnine ja ehk pisut upsakas mulje. Mul on olnud õnneks rõõm kuulata mitmeid loenguid ja koolitusi, nii et saan kinnitada – esimene kuvand ütleb palju, aga kindlasti mitte kōike. Selles “karbis” on suurepärane sisu. Soovitan teistele ja tulen uuesti! (Helina 2019)
☻ Sinu loeng “Inimene kui bränd” oli väga põnev ja kiidusõnu sinuga jagades, siis oled sa ikka uskumatult hea koolitaja. Õpetaja, kes teeb asjad ja teemad huvitavaks. Muideks seda sama kinnitas mulle üks töökaaslane, kellele sa juhtumisi ka tunde annad, öeldes et sa oled parim õpetaja koolis!”
(Chris Kala 2016)
☻ Tere Kristo! Käisin täna sinu koolitusel “Inimene kui bränd”. Mulle väga meeldis, mida sa rääkisid. Sain sinu koolituselt ka täitsa juhuslikult oma täna hommikusele küsimusele iseendas vastuse – et pühendudes suhtes me kanname maski, ja et me ei saa olla siis päris iseendad, ja et see on täiesti okei. Aitäh sulle huvitava koolituse eest.
(Kadri 2016)
☻Koolitusel ” Inimene kui bränd” oli Kristo jätkuvalt sõiduvees, midagi pole aastatega muutunud – jätkuvalt innustav ja motiveeriv, väga heade teadmiste ja kogemuste pagasiga, sütitav. Aitäh Kristo Krumm ja edu Sinu ettevõtmistes!
(Kadi 2017)
☻Loeng meeldis ja pani mõistma asju, mis olid isegi kusagil sügaval teadvuses olemas, kuid mõnikord on vaja kedagi, kes selle materjali lahti seob ja ritta laob. Tänan!
(Eve 2017)